Comunicat de presă - MAI

 •  Comunicate
18 afişări

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice proiectul de Hotărâre privind desemnarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență ca unitate de achiziții centralizată pentru achiziția centralizată, pentru Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne, de elicoptere și simulatoare de zbor necesare gestionării situațiilor de urgență.

342e8031-e6b4-4b18-8299-3f07d6c959fe

În prezent IGAv dispune de 22 de aeronave (20 elicoptere și 2 avioane) reprezentând un grad general de asigurare de 56% față de totalul prevăzut în Strategia dezvoltării aviației MAI 2010-2020. Din totalul de 14 elicoptere ușoare aflate în dotare, 10 sunt destinate executării misiunilor aeromedicale, dar niciuna dintre aceste aeronave nu este echipată conform specificului misiunilor de căutare-salvare, respectiv misiunilor de salvare din medii montane, mediu maritim sau greu accesibile. Pe de altă parte, distribuția teritorială a resurselor este actualmente stabilită preponderent pe principiul timpului de răspuns la urgențe medicale și nu permite o alocare rapidă a acestora în cazul acțiunilor de căutare-salvare, necesitând deseori adaptări ale echipării în funcție de tipologia misiunilor care trebuie executate.

Astfel, IGAv nu dispune de capabilitățile necesare executării tuturor misiunilor specifice gestionării situațiilor de urgență, fiind nevoie de achiziționarea unor elicoptere noi cu dotări moderne, care să poate fi folosite în misiunile de salvare.

Desemnarea IGSU ca unitate de achiziții centralizată pentru achiziția de elicoptere și simulatoare de zbor pentru gestionarea situațiilor de urgență este motivată de faptul că la acest moment singura posibilitate de finanțare a necesarului aeronautic a fost identificată ca fiind Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), în care IGSU este eligibil, independent sau împreună cu alte instituții specializate care asigură funcții de sprijin în gestionarea situațiilor de urgență.

Potrivit prevederilor POIM, investițiile se vor face centralizat, de către IGSU, pe tipuri de riscuri și intervenții ce se doresc a fi abordate (inundații, incendii, căutare-salvare, urgențe complexe, de natură tehnologică sau naturale ce apar în medii combinate — acvatic, dărâmături, înălțimi), urmând ca dotarea fiecărei unități să se facă în funcție de necesarul existent la nivel propriu. De asemenea, în cazul altor instituții specializate care asigură funcții de sprijin în gestionarea situațiilor de urgență, Programul prevede că proiectele se derulează în parteneriat cu IGSU, ca responsabil la nivel național privind managementul situațiilor de urgență.

IGSU a depus Fișa de fundamentare pentru proiectul 'Intervenția aeriană eficientă — Safe Air Vision', aceasta fiind avizată din punct de vedere al eligibilității activităților de Autoritatea de Management a POIM. Propunere de proiect are ca obiect achiziția de elicoptere ușoare pentru intervenții de salvare în mediul montan echipate medical, elicoptere de căutare-salvare și achiziția unui simulator destinat pregătirii personalului navigant. Prin urmare, IGSU este instituția cea mai în măsură să fundamenteze necesarul de resurse pentru asigurarea misiunilor de căutare-salvare, inclusiv cele în care se utilizează resursa de zbor aparținând IGAv, care are calitatea de operator aerian SMURD.

Necesarul de elicoptere și simulatoare de zbor, pe tipuri și cantități se întocmește de IGSU și IGAV, după aprobarea hotărârii de Guvern, în acord cu documentele strategice aplicabile MAI în domeniul aerian și al gestionării situațiilor de urgență.

*** Textul proiectului de act normativ este afișat și poate fi consultat pe pagina de internet a instituției noastre:

www.mai.gov.ro, la secțiunea Transparență decizională, precum și la Centrul de Relații cu Publicul al M.A.I., din Piața Revoluției nr. 1 A, sector 1, București.

Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 10 de zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului, pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro.

DIRECȚIA INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Trimite-ne comunicatul tau

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Ultimele comunicate

Cele mai citite comunicate

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe